Affischer på stan

Jag har fått i uppdrag att affischera i Östersund inför vårt 20-årsjubileum på Storsjöteatern 24:e och 25:e april.
Det är svårare än man kan tro det där med affischering.
Jag var först tvungen att köpa nya stift till min häftpistol som jag troligtvis inhandlat på Rusta, då det var en utmaning för mannen i bok- och pappersaffären att hitta stift som passade till just den modellen.
När jag väl hade laddat min pistol så stötte jag på nästa motstånd, det var flera andra som satt upp affischer om andra saker på de anslagstavlor som jag planerat att tapetsera med våra sköna nunor! Det fanns inte en kvadratmillimeter ledig, attans! Vilken av alla dessa evenemang skulle jag välja att hindra folk från att få information om? Skumpartyt, dressyrtävlingen,populärmusikkonserten, discjockeymaratonkvällen, coverbandsdragetpåinneklubben?
Ja, svaret på den frågan stannar mellan mig och min häftpistol.
Det sista problemet under min tuffa affischeringsraid dök upp när jag trodde att allt var klart. Jag märkte till min fasa att jag glömt att sätta fast säkerhetshaken på häftpistolen! Blev därför tvingad att skjuta ett skott i en soptunna och sedan sätta fast haken på ett tryggt sätt. Pust, nära ögat!
Ja, som ni märker så är musikbranschen långt mycket hårdare än vad folk kan ana. Nu ska jag dricka lite vatten och gå och lägga mig. God natt!
 

Kommentarer:
Postat av: Magnus

Vill bara påpeka för Anders att häftpistoler ofta har en säkerhetsmekanism inbyggd som gör att du inte behöver skjuta av en salva för att kunna sätta dit haken! Du drar liksom handtaget bakåt och nedåt, så brukar den gå att trycka ner utan att den avfyras. Tog mig många år och en doktorsavhandling innan jag kom på det, men nu kämpar jag tappert för att sprida mina kunskap över världen.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits